Magali Le Clef – Kinesitherapeut – Specialisatie bekkenbodemtraining

Bekkenbodemkine

Heb je urineverlies? Is je bekkenbodem verzwakt door je zwangerschap? Druppelverlies bij het lopen, niezen, springen? Of heb je urineverlies omdat de spieren juist te gespannen zijn? Heb je een verzakking of moet je vaak plassen, maar je blaas is nog niet vol? Heb je minder plezier bij het vrijen, minder orgasme of pijn?

Ik ben kinesist, gespecialiseerd in de bekkenbodemspieren. Mijn doel is je te helpen om terug een beter levenskwaliteit te hebben. Dus geen inlegkruisjes meer, geen stress, mooie lingerie aan mogen doen en simpelweg: je probleem aanpakken!
Bekkenbodemtherapie is meer dan oefeningen alleen. Dit is een traject, waar je eerst bewust wordt van je bekkenbodem en begrijpt wat goed is en niet voor je bekkenbodem: de “do’s en dont’s”. 

Als hulpmiddel, werk ik graag met de Perifit, een bekkenbodemtrainer. Met de Perifit, kan je via de app op je smartphone of tablet, thuis oefeningen doen. Je ziet wat je doet met je bekkenbodem, en door je bekkenbodem op te spannen en los te laten, laat je het personage in het spelletje bewegen. Net zoals een gameboy van vroeger! Met zichtbare resultaat al na 4 weken! En met aangepaste oefeningen voor de verschillende problemen: stressincontinentie, drang-incontinentie, mixed incontinentie, postnataal of preventief, intieme welzijn.

 Je bent niet alleen: 50% à 70% van de vrouwen hebben ooit “last” van hun bekkenbodem! En het goede nieuws is: je kan er iets aan doen!
Het gaat in ieder geval niet vanzelf over!

Perinatale kinesitherapie: pre- en postnatale begeleiding

Als toekomstige mama wil je je zo goed mogelijk voorbereiden op je bevalling.

Algemene lichaamsoefeningen, bekkenbodemspieren trainen, relaxatie, ademhalings- en perstechnieken komen hier aan bod.

Na de bevalling is het belangrijk om je lichaamsconditie weer op peil te krijgen. Tijdens deze sessies trainen we vooral de bekkenbodemspieren. De buikspieren (dwarse, schuine en rechte), rugspieren, beenspieren en stabilisatie van het bekkengebied komen hier ook aan bod (rompstabiliteitsoefeningen).

Het bewust worden van uw bekkenbodem en het functioneel toepassen van de oefeningen in het dagelijks leven zijn in deze sessies de rode draad.

Wanneer start je het best perinatale kine?

  • Prenatale sessies vanaf 27 weken zwangerschap.
  • Postnatale sessies vanaf 3 week na de bevalling en 6 week na een keizersnede.

Versterk je bekkenbodemspieren met Perifit

Wil je thuis zelf verder aan de slag met spieroefeningen voor de bekkenbodem? Dan is Perifit een heuse aanrader.

Perifit is een apparaat geschikt voor thuisgebruik. Het is een bekkenbodemtrainer die via een app op je smartphone of tablet je op een speelse manier begeleidt door allerlei oefeningen. Zichtbare en meetbare evolutie in 5D. Op maat gemaakte trainingsprogramma’s : geen verplaatsing of tijdverlies, een motiverende coach, al spelend trainen.

Welkom bij de bekkenbodemkinesist!

U kan in mijn praktijk terecht voor opvolging en tips in Bekkenbodemreëducatie en Perinatale Kinesitherapie. Daarnaast kan u mijn webshop bezoeken met de Perifit.

Profiteer van het leven en blijf niet met problemen van urineverlies zitten!

Bel vandaag nog voor een afspraak! We kunnen afspreken in mijn praktijk of per skype!

Be strong enough to stand alone, smart enough to know when you need help, and brave enough to ask for it.

Top