Als kinesitherapeut gespecialiseerd in bekkenbodemtraining help ik vrouwen met urineverlies.

Heb je urineverlies? Is je bekkenbodem verzwakt door je zwangerschap of urineverlies na zwangerschap? Druppelverlies bij het lopen, niezen, springen? Of heb je urineverlies omdat de spieren juist te gespannen zijn? Heb je een verzakking of moet je vaak plassen, maar je blaas is nog niet vol? Heb je minder plezier bij het vrijen, minder orgasme of pijn?

Mijn doel is je te helpen om terug een beter levenskwaliteit te hebben. Dus geen inlegkruisjes meer, geen stress, mooie lingerie aan mogen doen en simpelweg: je probleem aanpakken!
En dit is meer dan oefeningen alleen. Dit is een traject, waar je eerst bewust wordt van je bekkenbodem en begrijpt wat goed is en niet voor je bekkenbodem: de “do’s en dont’s”. 

Als hulpmiddel, werk ik graag met de Perifit, een bekkenbodemtrainer. Met de Perifit, kan je via de app op je smartphone of tablet, thuis oefeningen doen. Je ziet wat je doet met je bekkenbodem (=visueel feedback), en door je bekkenbodem op te spannen en los te laten, laat je het personage in het spelletje bewegen. Net zoals een gameboy van vroeger! Met zichtbare resultaat al na 4 weken! En met aangepaste oefeningen voor de verschillende problemen: stressincontinentie, drang-incontinentie, mixed incontinentie, postnataal of preventief, intieme welzijn.

De voornaamste risicofactoren of “Red Flags”die verzwakte bekkenbodemspieren geven zijn o.a.: zwangerschap(pen) – bevalling – groot gewicht baby, overgewicht, chronische allergie zoals hooikoorts (veelvuldig niezen), chronische hoest (bronchitis, rokers,..), constipatieproblemen en topsport.

Je bent niet alleen: 50% à 70% van de vrouwen hebben ooit “last” van hun bekkenbodem! En het goede nieuws is: je kan er iets aan doen!
Het gaat in ieder geval niet vanzelf over!

Magali Le Clef-kinesist

Magali Le Clef

Gespecialiseerd in bekkenbodemtraining

Bekkenbodemtraining als oplossing voor verzwakte of te gespannen bekkenbodemspieren en urineverlies

30%

denkt dat de eerste tekenen van urineverlies genegeerd kunnen worden en zet dus niet de stap naar de dokter

70%

van de vrouwen heeft na een bevalling een vorm van een verzakking van de blaas, baarmoeder of darm

60%

van de vrouwen tussen 45 en 70 jaar heeft last van incontinentie

Gedaan met urineverlies

Versterk uw intieme welzijn

Voorkom de problemen

Urineverlies na bevalling

Is je bekkenbodem verzwakt of heb je last van incontinentie na bevalling en wil je je lichaamsconditie weer op peil krijgen?

Na de bevalling proberen we de bekkenbodemspieren even sterk te maken als voorheen. De zwangerschap en de bevalling zorgen voor een verzwakte bekkenbodem. Bekkenbodemtraining voorkomt urineverlies, rugpijn, versterkt je “core stability” en versterkt je intieme welzijn .

Hulp bij urineverlies

Heb je urineverlies bij het lopen, niezen, springen? Of omdat je spieren juist te gespannen zijn? Heb je een verzakking of moet je vaak plassen, maar je blaas is nog niet vol? Heb je minder plezier of pijn bij het vrijen?

Dan is bekkenbodemtraining voor jou de oplossing: je spieren correct leren gebruiken kan deze klachten verhelpen.

Perifit, een bekkenbodem trainer geschikt voor thuisgebruik

Wil je thuis zelf verder aan de slag met spieroefeningen voor de bekkenbodem? Dan is Perifit, de bekkenbodemspiertrainer, een heuse aanrader.

Perifit is een apparaat geschikt voor thuisgebruik. Het is een bekkenbodem trainer die via een app op je smartphone of tablet je op een speelse manier begeleidt door allerlei oefeningen. Zichtbare en meetbare evolutie in 5D. Op maat gemaakte trainingsprogramma’s : geen verplaatsing of tijdverlies, een motiverende coach, al spelend trainen.

Wordt urineverlies ook voor jou verleden tijd? Ontdek de Perifit!

Top